:

Пашпарт грамадзяніна Рэспублікі Беларусь

Пашпарт абавязаны мець кожны грамадзянін, які дасягнуў чатырнаццацігадовага ўзросту. Грамадзянін, які пастаянна пражывае за межамі Рэспублікі Беларусь, а таксама які выязджае за межы Рэспублікі Беларусь, абавязаны мець пашпарт незалежна ад узросту. 

Выдача пашпарта праводзіцца грамадзяніну: 

  • у сувязі з дасягненнем чатырнаццацігадовага ўзросту; 
  • непаўналетняму, які не дасягнуў чатырнаццацігадовага ўзросту, па заяве аднаго з яго законных прадстаўнікоў; 
  • пры набыцці грамадзянства Рэспублікі Беларусь; 
  • у выпадку страты (крадзяжу) пашпарта; 
  • для пастаяннага пражывання за межамі Рэспублікі Беларусь. 

У пашпарт ўносяцца адзнакі:

  • аб рэгістрацыі заключэння шлюбу – органам, які рэгіструе акты грамадзянскага стану, падраздзяленнем па грамадзянстве і міграцыі органа ўнутраных спраў (пры выдачы пашпарта ўзамен страчанай (украдзенай), пашпарта для пастаяннага пражывання за межамі Рэспублікі Беларусь або абмене пашпарта), Міністэрствам замежных спраў, дыпламатычным прадстаўніцтвам або консульскай установай (пры выдачы або абмене пашпарта для пастаяннага пражывання за межамі Рэспублікі Беларусь); 
  • аб дзецях, якія не дасягнулі васемнаццацігадовага ўзросту, – органам, які рэгіструе акты грамадзянскага стану, падраздзяленнем па грамадзянстве і міграцыі органа ўнутраных спраў (пры выдачы пашпарта ўзамен страчанай (украдзенай), пашпарта для пастаяннага пражывання за межамі Рэспублікі Беларусь або абмене пашпарта), Міністэрствам замежных спраў, дыпламатычным прадстаўніцтвам або консульскай установай (пры выдачы або абмене пашпарта для пастаяннага пражывання за межамі Рэспублікі Беларусь 
  • аб рэгістрацыі скасавання шлюбу – органам, які рэгіструе акты грамадзянскага стану;
  • аб змене прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку – органам, які рэгіструе акты грамадзянскага стану; 
  • аб змене прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку ў сувязі з унясеннем змяненняў у запісы актаў грамадзянскага стану – органам, які рэгіструе акты грамадзянскага стану; 
  • аб скасаванні шлюбу – судом; 
  • пра абавязкі ўладальніка кампенсаваць расходы, затрачаныя дзяржавай на ўтрыманне дзяцей, якія знаходзяцца на дзяржаўным забеспячэнні, – органам унутраных спраў; 
  • аб рэгістрацыі па месцы жыхарства (у выпадках, прадугледжаных заканадаўчымі актамі, – аб зняцці з рэгістрацыйнага ўліку па месцы жыхарства) – падраздзяленнем па грамадзянстве і міграцыі органа ўнутраных спраў або сельскім (пасялковым) выканаўчым камітэтам;
  • аб дзяржаве, у якую грамадзянін выязджае на пастаяннае жыхарства (для грамадзян, якія аформілі дазвол на пастаяннае жыхарства за межамі Рэспублікі Беларусь), – падраздзяленнем па грамадзянстве і міграцыі органа ўнутраных спраў; 
  • аб пастаноўцы на консульскі ўлік – Міністэрствам замежных спраў, дыпламатычным прадстаўніцтвам або консульскай установай; 
  • аб зняцці з консульскага ўліку – Міністэрствам замежных спраў, дыпламатычным прадстаўніцтвам або консульскай установай; 
  • аб прадаўжэнні тэрміну дзеяння пашпарта – дыпламатычным прадстаўніцтвам або консульскай установай; 
  • аб візах – кампетэнтным органам замежнай дзяржавы, упаўнаважаным на выдачу віз; 
  • аб адмове ў выездзе з Рэспублікі Беларусь – органам пагранічнай службы; 
  • аб ануляванні раней унесеных адзнак у выпадку, указаным у частцы другой пункта 26 гэтага Палажэння, – падраздзяленнем па грамадзянстве і міграцыі органа ўнутраных спраў, Міністэрствам замежных спраў, дыпламатычным прадстаўніцтвам або консульскай установай; 
  • аб ануляванні раней унесеных адзнак у іншых выпадках – органам, якія ўнеслі адпаведную адзнаку; 
  • аб перасячэнні дзяржаўных межаў замежных дзяржаў – кампетэнтным органам замежнай дзяржавы, якія ажыццяўляюць пагранічны кантроль.

Па просьбе грамадзяніна ў яго пашпарт ўносяцца адзнакі: 

  • пра групу і рэзус-прыналежнасці крыві – арганізацыяй аховы здароўя (бальнічнай, амбулаторна-паліклінічнай арганізацыяй, арганізацыяй пералівання крыві); 
  • аб нацыянальнай прыналежнасці – падраздзяленнем па грамадзянстве і міграцыі органа ўнутраных спраў, Міністэрствам замежных спраў (на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь), дыпламатычным прадстаўніцтвам або консульскай установай (за межамі Рэспублікі Беларусь). Адзнака аб нацыянальнай прыналежнасці грамадзяніна ўносіцца ў пашпарт на падставе заявы грамадзяніна, які дасягнуў чатырнаццацігадовага ўзросту, пры прад'яўленні ім пасведчання аб нараджэнні з указаннем нацыянальнасці бацькоў.

Грамадзянін мае права менш чым за адзін год да заканчэння тэрміну дзеяння пашпарта звярнуцца для яго абмену ў дзяржаўны орган, іншую дзяржаўную арганізацыю ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі аб адміністрацыйных працэдурах. 

Пашпарт, які падлягае абмену па падставах, названых у пункце 23 гэтага Палажэння, падлягае канфіскацыі пры атрыманні новага пашпарта, за выключэннем выпадку, прадугледжанага часткай другой гэтага пункта.

Пры наяўнасці ў пашпарце, які падлягае абмену, сапраўднай візы замежнай дзяржавы альбо ў сувязі з іншымі абставінамі, у сілу якіх грамадзяніну неабходна скарыстацца пашпартам, які падлягае абмену, на падставе пісьмовай заявы ўладальніка пашпарт, які падлягае абмену, вяртаецца грамадзяніну падраздзяленнем па грамадзянстве і міграцыі органа ўнутраных спраў або Міністэрствам замежных спраў (пры знаходжанні грамадзяніна на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь) альбо дыпламатычным прадстаўніцтвам або консульскай установай (пры знаходжанні грамадзяніна за межамі Рэспублікі Беларусь) пасля прастаўлення на старонках 1-30 пашпарта адзнак аб іх ануляванні (акрамя старонак з сапраўднымі візамі замежных дзяржаў). Такі пашпарт падлягае абавязковай здачы ў адпаведны дзяржаўны орган, вярнуўшы грамадзяніну дакумент, які сведчыць асобу, пасля таго, як неабходнасць яго выкарыстання адпадзе.

У выпадку, прадугледжаным у частцы другой гэтага пункта, пашпарт, які падлягае абмену, не вяртаецца грамадзяніну, у дачыненні да якога прынята рашэнне аб часовым абмежаванні яго права на выезд з Рэспублікі Беларусь. Такі пашпарт падлягае канфіскацыі і знішчэнню ва ўстаноўленым парадку. 

Дыпламатычнае прадстаўніцтва або консульская ўстанова мае права ў парадку, які вызначаецца Міністэрствам замежных спраў, ці падаўжаць тэрмін дзеяння пашпарта грамадзянам, якія выехалі з Рэспублікі Беларусь для часовага знаходжання і якія маюць дакументы, якія пацвярджаюць неабходнасць працяглага знаходжання за межамі Рэспублікі Беларусь, аднаразова на тэрмін не больш двух гадоў.

Рашэнне аб прадаўжэнні тэрміну дзеяння пашпарта прымаецца дыпламатычным прадстаўніцтвам або консульскай установай пасля ўзгаднення з упраўленнем унутраных спраў абласнога выканаўчага камітэта або галоўным упраўленнем унутраных спраў Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта.

Дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі, у якія грамадзянін павінен звярнуцца за выдачай, абменам або прадаўжэннем тэрміну дзеяння пашпарта, дакументы, неабходныя для выдачы, абмену або падаўжэння тэрміну дзеяння пашпарта, тэрмін яго выдачы і дзеяння, а таксама памер платы, якая спаганяецца за выдачу, абмен і падаўжэнне тэрміну дзеяння пашпарта, вызначаюцца заканадаўчымі актамі аб адміністрацыйных працэдурах. 

У выпадку страты (крадзяжу) пашпарта грамадзяніну па яго пісьмовай заяве ў працягу трох дзен пасля прадстаўлення дакументаў, неабходных для выдачы пашпарта, падраздзяленнем па грамадзянстве і міграцыі органа ўнутраных спраў па месцы жыхарства выдаецца даведка, якая пацвярджае асобу грамадзяніна, на тэрмін не больш аднаго месяца да атрымання новага пашпарта.

У выпадку смерці грамадзяніна пашпарт здаецца ў орган, рэгіструючы акты грамадзянскага стану, які пасля рэгістрацыі смерці накіроўвае яго ў орган унутраных спраў па месцы жыхарства памерлага грамадзяніна (калі пашпарт выдадзены органам унутраных спраў) альбо ў Міністэрства замежных спраў (калі пашпарт выдадзены Міністэрствам замежных спраў.

 

Дыпмісіі Беларусі за мяжой

Усе дыпмісіі Сайт МЗС
Перайсці